onsdag 26 mars 2008

Filosoferar!

10 min kvar till stängning, här står jag och hoppas på att det inte droppar in ännu en kund i butiken....det är den där sista kunden, ni vet dom som smyger in och tror att dom inte syns...sen tränger de sig bakom ett klädställ och leker att de varit i butiken en bra stund och att de ska avsluta sin shopping! Blääh säger jag bara!

Jobbar förresten i klädbutik för er som inte vet. Superkul jobb egentligen. Man träffar på så många olika typer och man får sig då och då ett gott skratt i magen ska jag säga!

Just nu har vi 70% rabatt på allt i butiken - och det är nu som ALDRIG förr man träffar på prutande kunder! Idag sålde jag ett linne som med rabatten kostade 45 kr. Kunden tvekade, analyserade och undersökte varenda detalj som fanns på plagget. Till slut kom hon att märka en lös liten trådsnutt (som kunde klippas bort helt utan skada såklart). Tror ni inte att hon börjar pruta - JO säger jag bara! Vad kan man få billigare än 45 kr tänkte jag och sa det även till kunden "Den är redan nedsatt till max tyvärr finns inget mer att göra - kan ju reklamera annars!" Ok sa kunden då...men då får jag galgen på köpet!

Såhär kan en dag på rean vara! Roligt att jobba i butik säger jag bara - och jag menar det verkligen haha!

Nää nu har tiden gått och nu ska gallret ner - blir bio ikväll så shoodiloo så länge kära läsare!

P.S Sista kunden kom in och gick ut nyss - Yes, yes, yes allt i tid!!!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se
BloggRegistret.se