måndag 23 februari 2009

Jag har fallit pladdask!

Kära blogg,

Jag har gått och förälskat mig...i mjölk!

Det är förståss ingen vanlig mjölk jag menar kära vänner...vi talar Arlas Barista mjölk! Vet inte om jag nämnt här på bloggen att jag är en latte-holic, men så är det! Måste ha mig minst en kopp om dagen! Skippar sötsakerna men min latte rör ingen!

Hur som haver så var mjölk ämnet! Ni måste prova!

Du behöver:
2 dl Arlas barista mjölk (skummar bättre än vanlig mjölk)
3/4 dl svart kaffe
socker eller syrup (syrup finns i olika smaker och kan köpas i större matvarukedjor)


Värm mjölken (ska skjuda - ej koka riktigt) och vispa till ett skum under skjudning!
Häll kaffet i ett högt glas, häll över mjölken i glaset - rör ner syrupen eller sockret, skeda på skummet som topping!

Enjoy!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se
BloggRegistret.se