söndag 6 april 2008

Frukosttips!

Det är söndag idag som sagt - missade frukost, matlåda och frukt då jag hade bråttom till tunnelbanan! Men men..vad gör man då annat än drömma sig bort! Det finns förmodligen en del där ute som har tid för en brunch-buffé! ...Mina tankar är med dem!
I mina fantasier ser jag nu ett tomt bord som skall fyllas!

Jag fyller det tomma bordet med:
- Friterade Aubergine- och potatisskivor (som skurits till ca 1 cm tjocka skivor och sedan friterats i olja - därefter saltats lite lätt)
- Ugnsgrillade tomater (Tomat som delats i tu och saltats - som sedan grillats i ugnen på aluminiumfolie)
- Stekt bröd (Vanligt rostbröd som skurits i stavar och doppats i ägg och salt - därefter stekts i smör)

- Stekt ägg (kryddad)
- Svarta oliver (ringlad med olja och citron - även kryddad med chilipeppar)
- Skivade grönsaker med mozarella (mozarella, gurka, tomat samt ruccola - lite olja, citron, chilipeppar och salt på)
- Fikonmarmelad (helst hemgjord)

- Hallonmarmelad (samma här)
- Creme fraiche (supergott att bre på mackan och dricka te över)

- Vitlöksbaguette och ciabattabröd (varma såklart - hembakat är godast!)
- En klassisk earl grey te (men i lösvikt såklart)

Inte sagt att man ska äta upp ALLT på bordet....men man kan ju smaka lite av varje eller hur..! :)

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se
BloggRegistret.se