måndag 7 april 2008

Persilja!

Jag kom att tänka på en sak alldeles nyss - Persilja!

Persilja hamnar nästan alltid mellan tänderna - iaf på mammor från mellanöstern - Varför?

Det har hänt tusentals gånger att vi ätit mat hemma med familjen och av Alla som suttit vid matbordet hamnar den där jäkla persiljan Alltid mellan mammas tänder! Varför?

I början trodde jag att detta problem bara berörde min familj - fram till den dagen jag pratade om problemet med vänner och bekanta! Av alla nationaliteter som jag frågat denna fråga - har mellanösternfolk erkänt att de har samma problem med sina mammor! Sjukt eller hur - men jag lovar det är sant!

Har ni också samma problem i eran familj så skriv gärna och berätta!

PS: den där jäkla persiljan fastnar alltid på samma tand - uppe till höger om framtänderna!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa jag vet...det är nåt skumt med persiljan..min mamma har oxå persilja mellan tänderna o sen försöker hon alltid ta bort det med tungan..snacka om att va fräsch hehe

Bara en liten pärla sa...

jaa tungan glömde jag nämna hehe! Undrar om vi oxå kommer bli så i den åldern..hmm..

Anonym sa...

hahahahahahaha vi borde samlas o göra något åt detta!! Hemskt är det!! Bra, Tack för att du uppmärksammade detta problem!!// din vän från förr (innan du började blogga alltså) :)

ELL sa...

Ja, helt säkert, det hör till kvinnor i den åldern!
Men vad är det för ofräscht med att använda tungan? Värre med håret som tandtråd som jag har sett vissa mäniskor göra. Eller...?

Bara en liten pärla sa...

hahah vem e min vän från "innan bloggeriet"?

Bara en liten pärla sa...

håret som tandtråd - YIACH! måste va de värsta jag hört hahaha - stackare som fått skåda den synen! :)

Anonym sa...

ha ha ha ha............ coooolt!

Bloggtoppen.se
BloggRegistret.se