måndag 19 maj 2008

Recept 40. Varm spenatsallad!

Antar att ni förstått att jag gillar spenat?! Det har varit en del spenatrecept på denna blogg - men stark ska man bli, för det blir man ju av spenat! :) Här har ni därför ännu ett gott recept som jag själv njöt av till lunch idag!

Du behöver:

Spenat (så mycket du önskar!)
morötter (2-3 st)
Purjolök
ruccola
gurka
tomat
linfrön
fetaost
pasta
soltorkade tomater

Börja med att koka pastan, resten av jobbet går snabbt så du hinner klart det mesta medan pastan kokar klart!

Riv därefter morötterna och stek tillsammans med den strimlade purjolöken! När detta ser välstekt ut så tillsätter du den underbara spenaten och steker snabbt på rejäl värme!
Nu är även pastan klar och även den rör du ner i spenatröran!

Fyll en portion pastaröra på ett fint fat! Häll över ruccola, skivade tomater samt gurka. Toppa även med tärnad fetaost samt soltorkade tomater! Slutligen strör du över med linfrön - för även om spenaten är rik på alla vitaminer och järn behöver vi ju fibrer!

Njut sedan av din måltid - även kallad belöning!

...Laga den med kääärlek!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här ser också lika gott ut som allt annat du lägger upp här. Men alltså kan du inte bli min vän?!?! Hähä, okej jag erkänner vägen till inte bara en mans hjärta utan även min går också genom magen:D Problemet är bara att jag är för lat för att tillaga saker själv! Fast jag bakade ju de där chocolate chip cookiesena hehe och gissa vad? jag gjorde det en gång till efter det! Hähä.

Bloggtoppen.se
BloggRegistret.se