söndag 20 april 2008

En klassisk svensk vårdag! :)


Fikat var klart liksom vädret - Jag och Berriperri anlände till en fin gräsplätt vid Karlbergs station! Vi parkerade våra Ferrari på gräset...


...Sedan var det dags att vandra omkring på den stora gräsmattan och leta efter "the perfect spot" att sitta på!

På denna plats fick det bli...alldeles under mina fötter!

Sikten var inget att klaga på som ni ser...klassiska stock-home!

Nu satte även hungern igång... (jag vet...vacker choklad på mina tänder!) :)


Vi dukade fram fikat och våra snygga filtar att sitta på...njaa, snarare ICA påsar men ändå!


Fikat var perfekt iaf...a lá Hemköp i Åhléns!

Nästa steg var såklart att njuta av godsakerna...allt var perfekt som en klassisk vårdag!

Men vad hände sen...just när vi satt oss till ro klampar ju tråkvädret in!

Det såg ut att kunna bli regn vilken sekund som helst såsom molnen körde förbi...

...Och inte heller hade vi regnstövlarna på...

Japp som ni förstår så återstod enda alternativet att cykla hemåt! Klassisk svensk vårdag - vad gör man?! :(

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ett riktigt litet bildspel blev det i alla fall. Inte illa! Men är det april så kan man inte förvänta sig annat än aprilväder...eller?? Men var var det hembakta brödet och de hemmarostade nötterna och den hemlagade youghurten och de hemodlade görnsakerna??? Hmm..lite bättre planering krävs, skärpning!!!

Men att vara i en av världens vackraste huvudstäder och glassa på stranden efter shoppingen - det ni - det är svårt att slå!

Bara en liten pärla sa...

Japp! April är en riktig lur-månad...inte bara under 1:a april! Men dagen vart lyckad ändå - shoppingrundan var oxå riktigt "fyndig"! En impulsfylld dag som jag gärna återupplever flera gånger :)

Anonym sa...

Heeeeeeey jag fattas ju den dagen :(/kib

KurdishFlower sa...

Vilket äventyr!
Söta bilder!
:)

Anonym sa...

niceeee

Bloggtoppen.se
BloggRegistret.se